Om Norik

I Norik AS jobber 5 dedikerte ansatte med å lage Norges beste internkontrollsystem. Siden oppstarten i 2002 har dette hele tiden vært målet, og i dag er vi blant Norges ledende. Med over 100 fornøyde kunder i mange forskjellige bransjer har vi bevist at et godt internkontrollsystem er viktig - enten du er kontrollør eller eiendomsforvalter.

Historien

Norik ble startet i 2002 av Terje Sundsbø og Erling Sævik. Utviklingen av Norik Web startet med blant andre Det Kongelige Slott som pilot kunde. De ønsket et system som var lett å forstå og lett å bruke, både når det gjelder gjennomføring av kontroller, behandling av avvik og oppbevaring av nødvendig dokumentasjon. Det startet med det som omhandlet det elektriske anlegget.

I løpet av årene som har gått siden oppstarten har Norik gradvis vokst og fått flere kunder og ansatte. Systemet ble etterhvert utvidet med flere moduler utover elektro. Brann, svakstrøm, ventilasjon, radon er bare noen eksempler på modulene som finnes i Norik Web i dag.

I tråd med utviklingen generelt introudserte vi også Norik Mobil, en app for Android telefoner og nettbrett, i 2010. Norik Mobil ble verktøyet for å gjennomføre kontroller og behandle avvik. Det ble verktøyet for de ute i felten. Norik Mobil kom også til iPhone og iPad i 2018.

Norges beste internkontrollsystem?

I dag liker vi å si at vi har Norges beste internkontrollsystem. Men Norik Web og Norik Mobil er så mye mer enn bare internkontroll. Hoveddelen av kundemassen vår er fortsatt kontrollører, men de siste årene har vi fått mange kunder innenfor eiendomsdrift også. Det har utvidet fokuset på utviklingen av Norik Web og Mobil til å bli et mye mer komplett system for drift og forvaltning av bygningsmasse.

Egen utviklingsavdeling betyr at vi kan holde en høy utvilingstakt, og ikke minst yte enda bedre service og support til våre kunder.

Har du kontroll?

Hvorfor er internkontroll så viktig - både for sikkerheten og økonomien?

Se hvordan en av våre kunder bruker Norik og lær mer om hvorfor kontroll er så viktig, og hvordan du som kontrollør og eiendomsforvalter kan dra nytte av Norik.

Vi som jobber i Norik

Stian Sundsbø Daglig leder Stian ble ansatt som daglig leder i 2017. Han er en "full stack" utvikler, som har lang erfaring med utvikling av forretningssystemer. I tillegg til å styre den daglige driften bidrar Stian på utviklingssiden. +47 993 09 591 stian@norik.no
Terje Sundsbø Salgs- og markedsansvarlig Terje er gründer, tidligere daglig leder og nå salgs- og markedsansvarlig. Han er utdannet elektriker og har drevet aktivt med internkontroll i 20 år. Han holder kurs, jobber med salg og markedsføring samt stadig utvikling av programvaren og konseptet. Terje er eier og styremedlem i selskapet. +47 992 88 992 terje@norik.no
Erling Sævik Teknisk ansvarlig Erling var med å starte Norik. Han har ingeniør-utdanning innen IT og har lang erfaring innen programmering, blant annet som utviklingssjef i ProfVet. Han er ansvarlig for utvikling og det tekniske driftsmiljøet vårt. Erling er eier og styreformann i selskapet. +47 992 88 993 erling@norik.no
Per Olaf Riisøen Seniorkonsulent Per Olaf ble ansatt i 2009 og jobber fra vårt avdelingskontor i Drammen. Har dere behov for hjelp i forbindelse med å utvikle eller videreutvikle HMS-sytemet i bedriften, er Per mannen som kan hjelpe dere. Han står for det faglige innholder på HMS siden, og jobber også med support og kurs. +47 468 24 652 pero@norik.no
Ann Kristin Nygård Aure Økonomiansvarlig Ann Kristin jobber fra vårt hovedkontor i Molde. Ann Kristin er utdannet innen regnskap og revisjon ved Høgskolen i Molde. Hennes ansvarsområder i Norik er økonomi og regnskap. +47 468 06 836 ann.kristin@norik.no
Bisnode AAA - høyeste kredittverdighet